Centralna Komisja Egzaminacyjna porównała wyniki, jakie osiągnęli na tegorocznym sprawdzianie szóstoklasiści, którzy poszli do szkoły w wieku sześciu lat oraz uczniowie klas szóstych, którzy rozpoczęli naukę w szkołach w wieku lat siedmiu. Z przeprowadzonej analizy wynika, że młodsi absolwenci podstawówek doskonale poradzili sobie z tegorocznym egzaminem, a większość z nich osiągnęła lepsze wyniki od swoich o rok starszych kolegów.
Szóstoklasiści, którzy urodzili się w 2003 r. wypadli na tegorocznym sprawdzianie lepiej niż ich starsi koledzy w obszarze każdego z przedmiotów. Na egzaminie z języka polskiego młodsi uczniowie uzyskali wynik wyższy średnio o 4 punkty procentowe od swoich kolegów urodzonych w 2002 r., z matematyki o 7 punktów procentowych, a z języka angielskiego o 5 punktów procentowych.
Specjaliści CKE i MEN cieszą się z osiągnięć młodzieży, ale zdają sobie sprawę, że z wyników porównania nie można wyciągać daleko posuniętych wniosków. W tym roku do sprawdzianu przystępowały bowiem to tylko te dzieci, które rodzicedobrowolnie wysłali do szkoły w wieku sześciu lat.
Więcej informacji na temat porównania wyników sprawdzianu szóstoklasistów urodzonych w 2002 r. i 2003 r. znaleźć można w prezentacji przygotowanej przez CKE - kliknij TUTAJ.