Jedno pytanie – piętnaście odpowiedzi – jeden film. Tak wygląda scenariusz kampanii związanej ze świętem sieci wsparcia dla młodzieży w Europie. Celem święta obchodzonego 17 kwietnia jest promocja znaczenia informacji młodzieżowej oraz zwiększenie świadomości potrzeb informacyjnych młodzieży. Ten dzień to ważne wydarzenie przede wszystkim dla organizacji członkowskich sieci ERYICA. Planują one organizację wielu różnorodnych imprez, dzięki którym święto będzie niezwykle różnorodne i interesujące.
W poprzednich latach przedsięwzięcia realizowane z okazji Europejskiego Dnia Infomacji Młodzieżowej (EYID) dotyczyły różnych kwestii. Szerokim echem odbiła się zorganizowana w 2014 r. kampania „Who Nose?” - oraz jej głośna kontynuacja „Youth Information Nose it Better". W 2013 r. obchody dnia zbiegły się ze startem kampanii „Information Right Now!”.
W tym roku hasło obchodów brzmi „Piętnaście twarzy informacji młodzieżowej”. Celem kampanii jest zebranie odpowiedzi na pytanie „co znaczy dla ciebie informacja młodzieżowa?”. Wypowiedzi młodych ludzi, pracowników punktów informacji oraz innych zainteresowanych - nie dłuższe niż 20 sekund - należy zamieszczać w formie plików wideo na profilu EYID na Facebooku do 18 kwietnia.
15 najciekawszych wypowiedzi wskazanych przez jury zostanie zmontowanych w jeden film zatytułowany „Piętnaście twarzy informacji młodzieżowej”. Efekt prac zostanie zaprezentowany podczas zakończenia Zgromadzenia Ogólnego ERYICA, zaplanowanego na 19 kwietnia 2015 r. w Luksemburgu, a także w trakcie II Europejskiej Konwencji na temat Pracy z Młodzieżą, która odbędzie się w Brukseli w dniach 27-30 kwietnia 2015 r.
Niestety, Polska będzie się przyglądać świętu informacji młodzieżowej nieco z boku. W naszym kraju wciąż nie istnieje publiczna sieć placówek zajmujących się tą tematyką. Lukę próbują wypełniać punkty Eurodesk Polska.